Pentru a susţine o organizaţie sau o cauză înscrisă în Programul de donaţii prin debit direct, o persoană trebuie să completeze, în Contractul de sponsorizare şi în Mandatul de debitare directă, DOAR următoarele informaţii:
- date de identificare ale donatorului: nume şi prenume, CNP, adresa, oraş, număr telefon, adresa de e-mail;
- date privind donaţia: suma maximă pe care doreşte să o doneze lunar, codul IBAN din care se va face debitarea sumei;
- semnătură donator.
După completarea celor două documente, fundraiserul va solicită donatorului actul de identitate pentru a se asigura împreună cu acesta că datele înscrise în Contract şi Mandat sunt corecte şi complete. În acest mod, fundraiserul verifică şi faptul că persoana care a completat şi a semnat formularele a făcut acest lucru în nume propriu.
Mandatul este făcut pentru o perioadă standard de cinci ani, însă donatorul va putea să rezilieze contractul în orice moment va dori, fără niciun cost.
Contractul de sponsorizare şi Mandatul de debitare directă sunt înseriate şi tipărite pe hârtie autocopiativă, iar după completarea și semnarea lor, donatorul va primi un exemplar din fiecare document. Excepție vor face persoanele cu contul deschis la UniCredit, unde formularul lor va ajunge prin poștă, după ce va fi verificat de bancă.
Fundraiserul NU va solicită donatorului: donaţii în bani, copie după documente, informaţii legate de card, date care privesc situaţia financiară, semnarea altor documente în afară de Contractul de sponsorizare şi Mandatul de debitare directă etc.
Toate documentele colectate în stradă şi informaţiile din acestea sunt administrate în siguranţă şi se respectă confidenţialitatea lor. ARC şi organizaţiile care atrag fonduri prin campanii de debit direct se obligă să respecte legislaţia şi reglemantarile legale în vigoare privind protecţia datelor cu caracter personal. Acestea sunt certificate că operatori de date cu caracter personal de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
ARC şi organizaţiile beneficiare ale donaţiilor se angajează că nu va vinde, nu va închiria şi nu va face disponibile datele donatorilor în niciun alt fel către alte entităţi. Angajaţii entităţilor care vor avea acces la datele cu caracter personal ale donatorilor vor adera la „Codul de conduită în campaniile de atragere de fonduri prin debit direct” şi vor semna o clauză de confidenţialitate.